onsdag 16 oktober 2013

Veni Vidi Vici

Igår sprang jag på Galgberget med min gode vän Ludvig. Det sägs ju att man ska bli glad av det. Det är tur att man hade någon att springa med, annars hade jag nog gett upp halvvägs (nu gav jag istället upp när det va 1 km kvar). Men när man är så tävlingsinriktad som jag så försöker man hålla sig längst fram även om det gör ont... Det gjorde ont. Så när vi är klara och stretchar så säger Ludde, att han var förvånad över mitt höga tempo i början, det gick lite snabbt. Jag är stel som en pinne, jag nästa bryts när jag stretchar. Men vad gör man inte för lite frisk luft. Dock var det bara 4 km men det var trevligt. Jag tror att jag ska springa utan musik på torsdag, då ska vi köra intervall. Nåväl, efter duschen och man hade landat i datorstolen så blev jag rätt så glad, eller nöjd, eller belåten. Jag vet inte vilket eller vilka. Kanske kommer alla känslorna på en och samma gång.Ännu gladare blev jag när jag hade köpt min biljett till Winnerbäcks konsert i Halmstad Arena. Jag fick iallafall möta Ludde i Lord of the Rings: the Battle for Middle Earth 2 kan ju säga såhär  att jag ägde honom rätt rejält. Veni Vidi Vici.

Jag hade tänkt åka tidigt till jobbet idag, ja visst, varför inte. Det låter ju som en riktigt bra idé. Jag är ju vanligtvis inte den som ligger och drar i sängen i 45 minuter. Men så blev det även idag. Vad ska man göra när det är kallt i rummet, varmt i sängen och man är trött? Jag får helt enkelt lägga mig tidigare idag så jag orkar springa imorgon.

Idag ska man även repa med bandet inför temamässan den 27 november. Det kommer bli bra, mycket bra musik, och lite dålig. Men alla måste få sin röst hörd och alla tycker inte om all musik, så e det. Jag kommer nog med all säkerhet sitta bakom elpianot, och om jag får min vilja igenom kanske det blir lite melodica med, men mer om det senare. Efter repet går resan vidare mot Söndrums kyrka för ännu ett rep, inför kvällens mässa. Jag är som min pappa sa, "en upptagen man" och det är roligt att ha saker och göra, annars blir det bara att man sitter.

Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar