lördag 12 oktober 2013

En frihetskänsla som heter duga.

På Hallands vackraste väg var det dags att släppa in lite höst, vi går mot mörkare tider.  De gröna bladen har blivit orangea, bruna och röda. Solen lyser men så värst varmt är det inte. Cirka tretton grader på vägen mellan Askome och Gällared var det. Men det störde ju inte oss inne i bilen. Med musik i högtalarna gled vi runt på landsvägarna i Halland kring Falkenberg och Halmstad

Hallands (kanske Sveriges) vackraste väg går mellan Askome och Gällared. Längs med Ätran, 16 kilometer lång ligger den, med knappt en meter från vattenlinjen. Här var jag idag, tillsammans med en av mina bästa vänner. Omgivningarna längs vägen är så perfekta, så kompletta att det är en av få vägar som jag kör under hastigheten, bara för att kunna se mig om.
Idag har varit en riktigt bra dag helt enkelt.



Vad jag vet, så finns det ingen större frihetskänsla än att köra bil. Att få komma ut och kunna köra precis vart man vill. Det är frihet som heter duga.

Längs med vägen så finns det ett tretal ekomuseer (vad nu detta är) Ett av dem är Yngeredsfors. Ett gammalt och övergivet vattenkraftverk. Eftersom vi båda är envisa som få, så bestämde vi oss att vi skulle bestiga den 5 meter höga och mycket branta dammen. Väl förberedda med gymnastikskor och Converse började vi klättra, med gymnastikskor på fötterna visade sig vara betydligt svårare att bestiga Yngeredsfors gamla kraftverk. Väl uppe blev det Red Bull och gifflar som bjöds på av undertecknad. Att komma ner var inte lika svårt, men betydligt farligare.

Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar