söndag 6 oktober 2013

Att vara eller inte vara (rasist)

Såg nyss filmen Borat (lördag), och jag kan inte hjälpa det att jag skrattade näst intill konstant genom filmen. Jag är inte rasist, men tycker att de rasistiska skämten e för roliga. Gör det mig till rasist?
Jag vet med mig själv att jag har en rätt så grov humor. Således även mina vänner. Man blir som man umgås. Gör detta även mina vänner till rasister, som också skrattade sig genom filmen?

Om det var förra året vet jag inte, men humorgänget Grotesco med Henrik Dorsin i fronten gjorde iaf ett framträdande på allsång på skansens sista avsnitt. Då de sjöng låten "Bögarnas fel". En låt som jag personligen tycker e skitrolig (detta var umder prideveckan i Stockholm). Efter programmet så fick svt mängder med klagomål för bland annat hets mot folkgrupp och tom rasism.

Det gäller att ta rasism och liknande händelser som den ovan med en nypa salt (och att kunna ta ett skämt).
Inte är jag rasist, men nu sitter jag (söndag) i en bil och sjunger med i låten "Bögarnas fel" helt ofattbart att jag kan texten utantill.
Men jag är inte rasist...

Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar