söndag 20 oktober 2013

Ett bord för tre

Dagen efter började med träning ösregn. Fyra kilometers lätt jogg. Skor och strumpor blev genomblöta lite kallt om händerna med. (note to self: bring gloves next time) efter 3,5 km orkade inte min kondition hålla upp med mina ben och magen ville vända ut och in på sig. Så jag började gå. Blöt trött och svettig körde jag hem till duschen.

Förmiddag blev till eftermiddag och klockan 16 började dagens höjdpunkt. En en och en halv timme lång konsert med Hemvärnets Musikkår Halland, med temat film. Indiana Jones,  Lord of the Rings och Star Wars var bara några av de filmer som fanns representerade. Lite synd vad det att det var en blåsorkester,  innebärande att det inte fanns en stråke inom räckhåll. Detta gjorde att låtarna i Lord of the Rings inte nådde nivån som de andra låtarna hade. Men det var inte dåligt, bara inte optimalt. Många låtar i Lord of the Rings är gjorda för stråkarnas mjuka ljud, det saknades. Men helhetsupplevelsen var mycket bra. (För att inte nämna mannen med parabolantenner till öron som högljutt satt och klagade på att han hade "ont i röva")

Efter konserten begav vi (och när jag säger vi så menar jag, Ludde, Henke och jag) oss till Harrys för att få oss en bit mat. Innanför dörren så säger jag till servitrisen: Har du ett bord ledigt för tre? "Ja, ska ni äta lite? svarade hon" Klart som korvspad tänkte jag, men sa inte det. Bäst att inte vara en besserwisser mot personalen. I övrigt så var servitriserna jobbiga och tjatade. Jag tror att alla som jobbade under kvällen var och frågade vid vårt bord om maten var god. Mycket skratt, god mat och trevligt sällskap. Kvällen var gjord.

Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar