söndag 13 oktober 2013

Högtalarna dunkar

Nej.... självklart dunkade inte högtalarna, hur skulle det gå till. En högtalare som hoppar upp i luften, hållandes en basketboll som den dunkar i basketkorgen. Hur skulle det gå till? Självklart är det jag musik som jag pratar om.

När jag vaknade i morse, trodde jag att detta skulle bli en slappdag. En dag som man inte behöver göra något för att förtjäna sitt levebröd. Jag kunde inte ana hur fel jag hade. klockan 12 stod jag på stege och klippte ner vindruvor, klockan 14 var jag på tippen, klockan 16 hade jag dammsuget hela huset och klockan 18 satt jag inne hos mina grannar och hjälpte dem med sin långsamma dator. En massa tråkiga saker som behövdes göras, men musiken gör det bättre. Tur är det också att mina vänner har bättre musiksmak än vad jag har. (vad skulle jag göra utan dem)

Jag har rätt så dålig musiksmak (enligt mina vänner), "YMCA", "A-ha", "Gyllene Tider" och "Vreeswijk" finns på mina spellistor. På senare tid har även "Kent", Winnerbäck, Springsteen och för att inte nämna dagens tillskott "The Royal Concept" hittat sin rättmätiga plats på mina spellistor. Dagens låt måste vara den av "The Royal Concept" som just när jag skriver detta inlägg spelas i mina hörlurar. Låten är "Cabin Down Below". Fick nästan en chock när refrängen kickade in. Jävlar vilken låt det är, och nu loopas den runt på Spotify. Jag kan inte annat att än tacka den här personen för att hon delade med sig, jag är evigt tacksam.


Jag vet inte hur det är med dina högtalare, men mina dunkar, de dunkar jämt. Oavsett om jag sitter på jobbet, i bilen eller hemma. Nu kom Coca Cola-reklamen på. Och vad heter nu låten ja, justee Wavin' Flag.

When I get older, I will be stronger
They'll call me freedom just like a wavin' flag
And then it goes back, and then it goes back
And then it goes back, oh

Och vet ni vad, varje dag lär man sig något nytt. För nyss fick jag hjälp av en god vän att installera appar på Spotify, något som jag aldrig behövt innan. Men nu har även farbror Erik lärt sig denna nymodighet, och kan nu lätt hitta texten till musiken man lyssnar på.
Undra vad jag lär mig imorgon?

Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar