lördag 5 oktober 2013

20 år ung

När jag fyllde 18 så tänkte jag att, jag behöver inget körkort, jag cyklar överallt och har så nära till allt jag behöver. Tiden gick och det gjorde jag med (när jag inte cyklade då).... Tog student gjorde jag och fortsatte jobba som konfirmandledare på sommaren (som jag gjort varje sommar sen jag var 15). Sommaren tog slut och således gjorde jobbet med. Ung, arbetslös och körkortslös tog jag mitt körkort och sen dess, tro det eller ej så har knappt cykeln rört sig ur garaget.

Likadant var det när jag fyllde 20, jag tänkte såklart innan. Jag dricker ju inte så mycket alkohol, jag kommer nog inte handla där så mycket. Nu är inte så fallet, jag har faktiskt hittat några riktiga godbitar på systemet, dels tack vare mina vänner :P

Och hipp som happ så löste sig jobbet med, så nu står jag här, 20 år ung, med körkort och jobb. Jag jobbar på Hotel Tylösands IT-avdelning och trivs väldigt bra med det. Jag trivs så bra med att jobba där så att jag hoppas på att få sluta där i januari. Min stora dröm är nämligen att bli lokförare, då den utbildning jag har sökt startar i januari , hoppas jag innerligt att jag kommer in.

Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar