onsdag 9 oktober 2013

Min hjärna exploderar snart....

Jag har så mycket att tänka på och oroa mig om för tillfället. Framtida utbildningar, konserter, resor och kvällar med kompisar! Jag har gjode en lång lista med datum bara för att få ur det ur hjärnan för att kunna sluta tänka på det. Hjälpte det? Nej! Min hjärna exploderar snart!
Jag kan prova göra det en gång till här, mot förmodan att det skulle fungera:

9/10 Tatuering (undra om det gör ont?)
19/10 Dop (ska spela piano på dopet, så fett nervös)
20/10 Konsert
24-27/10 Expedition 1184
9/10 Spännande sak (får se hur det blir med den)
3/11 Konsert
27/11 Temamässa
11/12 The Hobbit: The Desolation of Smaug

Utöver allt detta så har jag ett jobb på vardagarna och en lokförarutbildning som jag mer än gärna vill komma in på. Så där finns både psykologundersökning och läkarundersökning att oroa sig om. Det känns så otroligt skönt att jag till helgen inte har något planerat. Det var länge sedan det var tomt en hel helg i almanackan. Känns till och med lite konstigt. Det slutar väl med att jag kollar på film med polarna eller något i den stilen.

Det finns fyra saker i min almanacka som jag ser något så oerhört mycket fram emot. Det e dagens tatuering, expedition 1184, Temamässan och The Hobbit.

Dagens tatuering har ni hört nog om så vi tar lite annat...

För er som inte märkt det ännu så är jag extremt tågintresserad, nästan nördigt intresserad. (jag vet till exempel att Öresundstågens tågmodell är Bombardier X31K och att SJ ska börja köra mellan Göteborg-Halmstad-Malmö den 14:e december) Det har gått så långt att jag är aktiv medlem och sittande i styrelsen för Landeryds Järnvägsmuseum. Och om ett par veckor ska vi åka ut på en liten resa för att hämta hem ett ånglok någonstans i Sverige. det ska bli en riktigt spännande och lärorik resa genom Sverige på järnvägen. Med ett eget tåg med restaurangvagn och sovvagnar.

Den 27 november (onsdag) är det temamässa i Söndrums Kyrka klockan 18:30 det ska bli riktigt roligt. Jag spelar keyboard/synt/piano/orgel i ett band i kyrkan och vi gör varje år X antal temamässor med blandade musikstilar/band. Vi har spelat bland annat ABBA, Toto, The Ark, Jesus Christ Superstar och country. Det har de senaste fyrafem åren vart omåttligt populärt, ett år var det så mycket folk så de fick inte plats i kyrkan. De fick gå hem, de missade verkligen något.

Sen i december kommer den andra delen av världens bästa film The Hobbit: The Desolation of Smaug. Jag gick tillsammans med mina bästa vänner på premiären av The Hobbit: an Unexpected Journey. Så blir det även i år. Finns ingen annan utväg. Det håller mina vänner med om, det vet jag.



Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar