tisdag 15 oktober 2013

Säng, Säng, Säng


När min syster köpte en 140 cm bred säng så fick jag hennes 90-säng. Under en längre period använde jag den som soffa. Det var inte ofta jag använde den. I våras tog jag steget och köpte mig en 180 cm bredd bäddmadrass. Inte fan hjälpte det, jag låg ändå bara på ena sidan. Det blev som en glipa mellan sängarna så man sjönk ner i. Det blev ganska obekvämt.

I söndags löste jag detta problem när jag bäddade sängen. Jag tejpade ihop sängarnas ben med silvertejp, bytte plats på de två undre bäddmadrasserna, som är 90 cm vardera. Och som grädde på moset la jag min 180 cm breda bäddmadrass därpå. Så med 30 cm säng och 10 cm bäddmadrass så har jag nu i två nätter sovit i mitten av sängen utan problem. Sjukt nöjd nu. Man kan vända och vrida sig bäst man vill. Man kan till och med göra dansen till YMCA utan att ramla ut ur sängen (jag har provat). Det går det inte i en 90-säng.

Dock hade jag extremt svårt att somna igår kväll. Gick och la mig i vanlig ordning typ 22:15, så låg jag och tänkte på allt möjligt och tiden bara ramlade iväg. Så fort jag försökte somna så dök det upp nya tankar i huvudet på mig. Klockan han slå 23:30 innan jag somnade. Sex och en halv timme senare vaknade jag av att jag kliade mig på bröstet, precis där jag har så nyligen tatuerat mig. (Vilket är katastrofalt att göra när man är nytatuerad och tatueringen inte har läkt) Panik fick jag när jag insåg vad jag hade gjort. Upp ur sängen som en blixt och in på toan. Tände ljuset och bländades det gjorde jag. Kollade så att tatueringen var okej och snabbt in i sängen igen. Den här gången var det lättare att somna, och som ett plus så lyckades jag i sömnen stänga av mitt alarm och försova mig med 30 minuter. (30 minuter över alarmet dvs) Snabbt som attan upp ur sängen duscha han jag inte med idag så det fick bli lite lätt tvagning. Tandborstning och påklädning (ingen frukost, den äts på hotellet) och sen snabbt in i bilen. 

Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar