lördag 19 oktober 2013

Livet leker

Igår var det fredag, 19-årsfest hos Carro. (Som egentligen inte fyller år förrän nästa vecka.) Detta firades med tacos och alkohol i mängder. Vin, cider, öl och jäger. Mycket trevligt, mycket trevligt. Presenter fanns det också och av mig fick Carro en livshandbok. Den heter Visa Mig Hur. Och innehåller allt från hur man rider elefant till hur man blandar en margerita. Min kväll avslutades relativt tidigt, jag var hemma ca 00:00 och fick skjuts hem av en snäll trummande jägare.

Idag är det lördag, detta innebär dop och doplunch. Dopet gick bra, framtills att jag skulle spela. Vilket totalt misslyckande. Spelade fel på ett flertal ställen, men jag tror att jag lyckades rädda det snyggt. Jag kännde mig lite überkristen under dopet då jag kunde både trosbekännelsen och fader vår utantill. Sedan var det dags för en sedenlig doplunch med tillhörande tårta. Min familj, familjen Jakobsson är unika. Vi är till 90% besserwissrar. Poänglösa diskussioner som inte leder någonstans och ingen vägrar ge sig.

Dagens diskussion var om människan är det däggdjur som orkar springa längst. Jag tror dock att hästen orkar springa längre än människan, medans min mamma och min morbror envisades om att det var människan som var uthålligast. Diskussionen ledde ingenstans och ingen vägrade ge sig. Allting är som vanligt.

Nu sitter jag helt utmattad och väntar...
Jag vet att Inköps Centralen AB väntar på mig och en lång inköpslista ska göra mig sällskap. Dessutom väntar kvällen med datorspel och polare. Och morgondagen med träning, konsert och Bulls.

Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar