torsdag 10 oktober 2013

Min hjärna exploderade... nästan

Igår var jag inne på tatueringsstudion Studio Artcore Tattoo i Halmstad och gaddade mig. Tatueraren Anna Åkerman från Skövde gjorde ett fantastiskt jobb. Det första hon sa när jag låg ner på britsen, "Jag ska bara göra en liten prick här, så du får känna hur det känns". Det stack till lite snabbt, och jag blev lite kaxig. "Träffade du rätt? Det där gjorde ju inte ens ont, jag förstår inte vad folk gnäller om". Klämde jag ur mig. Sen började det, fy fan i helvete vad ont det gjorde (mitt dåliga ordförråd kickade in).

Några saker som vi pratade om under tiden var bland annat: tåg (självklart), grisfötter och musik.

När hon närmade sig mitten kunde jag känna hur vibrationerna spred sig genom axeln via halsen och upp i huvudet. Vips så hade jag en exploderande huvudvärk utan dess like. Jag trodde min hjärna skulle explodera. Men jag kämpade vidare.

Jag fick till och med ett litet besök av mina bästa vänner, det betydde mycket, hoppas de vet det. Annars får de reda på det nu.

I en timme låg jag där på britsen med en nål studsande upp och ner 100 ggr i sekunden i mitt bröst med svart
bläck på änden. Det gjorde ont, ja. Men jag pratade med Anna under tiden och det gjorde det hela lite lugnare. Fick till och med lite pauser så man kunde skratta. Med långa djupa andetag och lite nypningar tog jag mig igenom det. Jag trodde det skulle göra ont, men inte så ont.

(Jag är sjukligt nöjd med den, nästan så att man skulle ta en bra bild på den. Printa ut, rama in och hänga upp på väggen. Den blev precis som jag ville, jag är helt enkelt väldigt nöjd.)

Jag fick ett litet skydd bestående av lite gladpack (plastfolie) och tejp. Detta gjorde det extremt svårt för mig som vänsterhänt att använda vänster arm. Jag kunde knappt lyfta armen ovanför axeln. Att köra bil hem var en utmaning. Likaså att försöka ta av sig min jacka när jag kom hem, som för tillfället är utformad som en tröja. (Anorak) Visade vara näst intill omöjligt.

Jaja, sånt är livet, nu sitter jag här med en flaska babyolja och smörjer in tatueringen. Ha en fortsatt bra dag.

Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar