lördag 16 november 2013

Produktiva dagen

Idag har man vart produktiv. Inte bara att man hinner med och blogga (något som jag märkbart inte gjort på ett tag) men jag har också blivit med gymkort, varit på tre årsmöten, varit hos min pappa på besök och slutligen byggt färdig Landeryds Järnvägsmuseums nya hemsida som nyss publicerades.

Vi tar allt från början. I fredags var det löning, som för någon okänd och lite smått konstig anledning inträffar på den 15:e i varje månad på Hotel Tylösand. Men jag klagar inte, det innebär ju bara att man kan åka till Ullared (Gekås) och handla den 15:e när ingen annan e där :)

Men iallafall så blev det ett gymkort på Actic Flygstaden Halmstad för mig och ett till Ludvig. Men det betalade inte jag XD Aldrig har jag varit med om en långsammare process för att bli medlem. Det tog cirka 20 minuter innan kassörskan gav upp och sa att vi skulle gå och träna så skulle vi ordna det sen. Observera att de 20 minutrarna vad bara mitt fall, hon försökte inte ens med Ludvig.

Jag har varit lite överambitiös och gjort ett träningschema för hur en vecka ska se ut. Med cirka två muskelgrupper per dag och en dags vila emellan. Idag var det Rygg och biceps och det känns nu såhär på kvällen. Cirka en timmes styrketräning blev det och efter den uppfriskande duschen så begav vi oss mot kassörskan som på rekordtiden 20 minuter lyckades registrera både mig och Ludvig som fullvärdiga medlemmar. Som plåster på såren fick vi varsin vattenflaska och en handduk. Bra service där!

Klockan blev 11:50 jag hoppade in i bilen. Satte på bluetooth och startade spellistan Bilmusik på Spotify. Efter cirka 45 minuter var jag framme i Landeryd för dagens årsmöten. Jag sitter som tidigare nämnt i styrelsen för Landeryds Järnvägsmuseum, tågnörd som jag är. Idag var dagen då vi hade tre årsmöten. 2011, 2012 och 2013 års årsmöte. Vi har varit lite dåliga på årsmötesfronten, men det ska det bli ändring
på. Blev invald i styrelsen alla tre åren och fick även en titel till utöver suppleant, webansvarig :)

På väg hem körde jag inom pappa för att hämta fyra skivor med historiska bilder från Landeryd, och det slutade med att jag stannade 5 timmar, blev bjuden på kvällsmat och allt. Det var mycket trevligt att prata med pappa och spela piano med min lillebror. Vi pratade mycket film, så nu har jag fyllt på min lista med filmer jag måste se.

Kom hem gjorde jag runt åtta och jag satte mig ner för att slutföra LJM:s nya hemsida. Jag är den enda skyldig om någon klagar på designen eller övrigt. För det är endast jag som byggt den. Jag är för övrigt mycket stolt över den. Glöm inte bort att besöka den. www.landeryd.info

Nu sitter jag och hukar mig framåt som Quasimodo, (du vet Ringaren från Notre Dame) för min träningsvärk gör så ont. Det gör ont att sträcka ut armarna, men lika glad är jag för det (men gladast är nog räven) Nu ska jag nog slå på tv:n och hallon 3.14 och se på lite film eller Top Gear. Kanske till och med öppna en cider för att fira att den nya hemsidan är publicerad. Det har ju varit ett par intensiva dagar.

Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar