onsdag 6 november 2013

I huvudet mitt

Jag läser inte särskilt mycket, knappt alls. Det e bara "I kroppen min" som jag för tillfället läser. Inte för att jag skulle klara läsa flera böcker samtidigt. Med det är också det att jag har inte läst mycket alls och min mamma tjatar och tjatar. Du måste läsa mer, det är bra för ditt ordförråd, brukar hon säga. Det är kanske först nu jag förstår vad hon egentligen menar. För jag är dålig på svenska. Trots det faktum att jag levt hela mitt  20-åriga liv i Sverige. Så är jag dålig på Svenska. Det händer allt för ofta och har hänt flera gånger under tiden jag skrivit detta inlägg att jag tänkt ut en mening som jag ska skriva, men så kommer den i mitt huvud ut på engelska. Vilket kan vara lite förvirrande.

Jag tänker väldigt ofta på engelska. Så ofta när jag tänker ut något att säga kommer det först på engelska och sen måste jag översätta det, jag är lite konstig. Jag vet inte hur det blev så, men jag kan inte sluta göra det. Ibland har jag försökt börja tänka på svenska, men det har i slutändan blivit engelska ändå. Jag har alltid haft väldigt lätt för engelska, det motsatta för svenska. Jag läser mycket hellre böcker på engelska, inte för att jag gör det. (Det är nog rätt svårt att få fram "I kroppen min" på engelska)

Idag har Sveriges största kvällstidning (Aftonbladet) skrivit en artikel om Kristian Gidlund. Om att hans nästa bok från bloggen kommer ut i nästa vecka och kanske viktigast av allt så har han medans han var vid livet skrivit en roman, ingen vet dock om den kommer till att publiceras.

Idag var också första dagen utav tre då Daniel Adams-Ray ger oss ett litet smakprov på hans kommande platta. Som också kommer i nästa vecka. Låtarna ligger bara uppe i 24 timmar på expressen.se så det gäller att vara med i krokarna för att få höra dem. Killen från Kenya som gjort låtarna  "Precis som jag", "Gubben i lådan" och "Dum av dig" ska ha höstturné, tyvärr kommer han inte till Halmstad. Närmsta är väl Göteborg. Tyvärr är det på en torsdag så det får nog bli Malmö på fredagen den 29 november. Nu har jag bara ett problem kvar. Att åka ner till Malmö själv för att gå på konsert vill jag inte, så jag får leta runt i kontaktboken för att se om jag hittar någon villig själ som kan tänka sig att följa med på konsert.

Nu är träningen igång också kan jag glatt meddela, med start i tisdags blev det 20 minuter löpning och lite styrka och stretching. Ser seriöst fram emot morgondagens träning. Man blir glad av träning, det kan jag nu säga. Var ju lite tveksam i början men man blir glad av det. Snart ska det också börjas gymma sägs det. Har velat göra det länge, men inte ensam och det blir det inte heller
#glädjeskutt

Som pricken över i:et repade vi med bandet idag. Musik e allt roligt. Tyvärr var både vår trummis och basist frånvarande så ljudbilden blev lite tom. Men det kommer bli riktigt bra. Onsdagen den 27:e november är det än en gång dags för oss att äntrar scenen i Söndrums kyrka, kommer bli fantastiskt, vi kommer packa kyrkan. Jag har en solo-låt, "Bridge over troubled water" jag ser fram emot det riktigt mycket. Trots det att jag har en scenskräck som heter duga. Men vafan man börjar bli van nu efter snart fem års spelande i kyrkan.

Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar