lördag 22 mars 2014

Men lika glad för det är jag

Idag ni, har jag snapchattat sönder mina vänner med tågbilder (så ni kära läsare ska också få en). Jag har vart i Landeryd idag. I nästan 8 timmar. Landeryd är en ort i Hylte kommun med ca 450 invånare. Där ligger sedan 10 år tillbaka Hallands läns enda järnvägsmuseum. Det är där jag är aktiv. Det är där jag sitter i styrelsen. Det är lite konstigt, men jag tycker det är häftigt. Idag har jag suttit ovan på ångloket E10 1748 och förseglat spikar med tjära. Det var riktigt härligt väder där idag när man satt strax fem meter ovanför marken på den svarta besten. Men nackdelen var att man blev fruktansvärt skitig. Det är nästan i klass med tågdagarna förra året. När jag kom hem stod jag i duschen i nästan en halv timme. Första gången jag schamponerade in håret så blev schampot helt grått, så det var bara att göra det en gång till. Skrubbelidubb.

Nu går jag händelserna i förväg, så nu får vi backa bandet lite.

Det har även vart lite säkerhetsutbildning i Landeryd, och en vagninspektion. Jag har sopat ur graven i stall 6 och putsat lite på loken. Vilken trevlig hobby jag har! Men på väg hem så hade jag en liten diskussion med mig själv. Eller diskussion och diskussion var det ju inte, det var mest en samling tankar i följd. Hur som helst så vann jag diskussionen, eftersom det bara var jag med i den. Men hur som haver så kom jag fram till att trots det faktum att jag är arbetslös så är jag riktigt glad. Det är svårt att förklara, men när man passerar Torup på 26:an vid sjön. Solen håller på att gå ner, Hellström i bilstereon kan jag inte annat än att le och njuta av livet. Förra gången jag var arbetslös så vart jag riktigt deprimerad. Men just nu känner jag mig riktigt glad. Inte för att jag är arbetslös men för att livet är riktigt bra just nu. Jag har så ofantligt bra vänner, jag pratar med dem nästan varje dag. Jag har så mycket att göra på min fritid (eller vad man ska säga) så jag hinner knappt med det. Det gör mig glad. På väg hem stannade jag till i en butik för att kolla om ryktet var sant, och det var det. Margarita Slushie. Varthän jag kommer att befinna mig på valborg (troligtsvis/förhoppningsvis med mina vänner), så kommer jag att ta med mig en sådan. En spann med alkohol. Men det blir nog inte Margarita. Det blir nog sex på stranden istället. 

Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar