lördag 8 mars 2014

Indien Anropar

Två gånger den här veckan har jag fått två samtal från Indien. Man kan nästan tro att jag jobbar på Utrikesdepartementet. Ärligt talat så var det från Microsoft som på något magiskt sett visste att det var något fel på min dator. På något magiskt sett så visste de inte att jag visste att det var en bluff. Det finns säkert flera som har gått på det, men inte jag. 

Första gången de ringde och jag hörde vad det var blev jag nästan lite glad. Jag tänkte att nu jävlar ska jag jäklas med dem. En indier på bräcklig engelska förklarade att hon jobbade på Microsoft och jag hade ett virus på min dator med Windows 7 som operativsystem. Jag drog till med "My computer does not use Windows 7 as the operating system", "I have a Mac", "I can not get any viruses". Då beslutade hon sig för att hämta någon från deras Mac-avdelning. Han envisade sig om att jag skulle öppna min dator, gå in på en hemsida och ladda ner en fil som skulle förhindra att jag kunde få virus. Jag sa att jag gjorde det men att mitt antivirusprogram på datorn sa till att det var en trojan jag laddade ner. Nu la jag på telefonen. Det här var i torsdags.


Idag så ringde de igen. Engelskan var ännu sämre än sist och det var svårt att höra vad hon sa. Hon förklarade i alla fall att hon jobbade på Microsoft och jag hade ett virus på min dator med Windows 7 som operativsystem. Jag sa att eftersom du vet att jag har en dator med virus på så måste du veta mitt namn. "What is my name?" sa jag. Hon hämtade en ny kille och jag ställde samma fråga igen. "What is my name?". Vad jag tror att de svarade var Ulla Jakobsson, min mamma. Jag svarade att det inte var mitt namn. De fortsatte med att det var namnet som var registrerat på bostaden. Men jag svarade att det hade inget med min dator att göra. Den här gången var det dem som la på. 
Alltid lika roligt att jävlas med folk.

Sen en väldigt lång tid tillbaka har två av mina vänner tjatat hål i huvudet på mig att jag ska se House of Cards. Igår gav jag vika, och har nu sett 17 avsnitt. Jag blev positivt överaskad, och kan inte riktigt sluta kolla på den. Det är lite synd, men avsnitten avverkas så fort. I och med att tredje säsongen inte har kommit än så finns det nu ett slut.

Annars har man pluggat som fan den här veckan. Det känns som man kan allt.... Not. Men man vet i alla fall att rapphönan är grå men brunt ansikte, att Vitkindad Gås har vita kinder och svart hals. Att Skogsharen blir vit på vintern och att fältharen är brun med långa öron. Kronhjorten har cervina horn och Dovhjorten palmata. Vildsvinen får jagas året om medans vargen bara får jagas enligt myndighetsbeslut. Jag har nog inte pluggat så här mycket sedan någonsin. Imorgon (söndag) smäller det, teoriprovet för jägarexamen ska tas. Sen är det tre praktiska prov kvar, sen ska det jagas.

Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar