tisdag 14 januari 2014

21 år ung


Jaha, nu vart man 21 år gammal eller ung. Kanske inte den vildaste av kvällar jag varit med om, men den vildaste is yet to come.... om man säger så. I min familj har vi som tradition att man firar med släkten till och med det år man fyller 20. Annars blir det en jäkla massa kalas hela tiden. Sen efter det är det jämna födelsedagar som gäller. Önskade mig som vanligt, en solsemester, en bil och fred på jorden, (fick inget av dem) jag önskade även mig The Hobbit, Silmarillion och en träningsväska. The Hobbit och Silmarillion fick jag klara mig utan. Men istället fick jag något som gjorde mig kanske ännu mer exalterad. En specialutgåva av Sagan om Ringen. 50årsjubileumet sedan första boken utgavs. En 1200 sidor lång mastodont, inbunden i mocka med bibeltunna sidor.  Alla tre böckerna i en, plus mycket därtill. Som till exempel hur kalendern fungerar, alla viktiga årtal (Bilbo föddes år 2890 den andra tidsåldern) osv. Så nu ska jag snabbt läsa färdigt Hobbiten och börja med sagan om ringarna ;) Fick även en mycket snygg träningsväska, Sängkläder (hästenstyle) och en snygg stickad tröja. Födelsedagen var för övrigt mycket bra. Vi åt gott på Wild West. Gratulationer till höger vänster och tårta sen fick man även spela lite CS och skratta gott tillsammans med mina vänner. Vad mer kan man begära?

Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar