onsdag 11 december 2013

Vilken härlig dag


Jag har sovit cirka 6 timmar inatt, men lika glad e jag för det. Jag har sett Hobbit: The desolation of Smaug. Vilken fantastiskt jävla bra film. Vilka effekter, vilket mästerverk. Visst var Persbrandt lite ful, han ser inte ut som man tror han gör i böckerna, han var hårigare. Men han var bra ändå. Smaug den förskräcklige, vilket röstskådespeleri av Benedict Cumberbatch som även gjorde the Necromancer, vilken röst....

Fan va bra den va! Kan knappt förstå att jag sett den, svårt att smälta faktiskt. Det var många bekanta ansikten i salong 1 där vi satt. Great minds think alike. Förra gången jag gick på bio var för ett år sedan. Då såg jag Hobbit: An Unexpected Journey. I natt, ett år senare såg jag Hobbit: The Desolation of Smaug. Nu får vi se om jag kan upprätthålla traditionen genom att inte gå på bio igen förrän nästa år. Då Hobbit: There And Back Again har premiär. Lite deprimerande är det att det är mer än ett år kvar till nästa film :/

Innan filmen var jag på en liten tillställning på Hotel
Tylösand, min arbetsplats. Det var den officiella
releasen av Alla Tiders Gyllene Tider. En bok om turnén och tidigare turnéer, det finns till och med en liten bild med mig på i den. Borde få royalty för det. Det var ju boksignering och grejer. Gyllene Tider quiz, i vilket man kunde vinna en signerad bok. Jag vann inte. Fick 7 av 12, rätt illa pinkat. Med tanke på att mina pappa är med i bilden. Men frågarna var helt sjuka. Hade ingen aning om vad Gyllene Tider hade för reservnamn i början, hur många böcker författaren skrivit eller vad Anders och Mickes första band hette. Jag trodde det var Yggdrasil, men jag hade fel. Någorlunda koll hade jag på att min pappa varit nordisk mästare i orientering och att turnén i somras sågs av 260 150 personer. Men lika glad e jag för det, jag lär väl få en bok ändå.

Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar