onsdag 25 december 2013

SoppaTorsk


Jaha, då har årets julafton gått till ända. Jag har sedan i onsdags lyckats trycka i mig inte mindre än tre julbord. Jag har lyckats hålla mig undan godiset väldigt väl trots allt.

I söndags var det personalfest för oss på Hotel Tylösand. Det var väldigt trevligt. De lyckades trycka in 135 personer på Pio i stan. Två glas mousserande när man kom dit, det var väldigt gott. Vi gjorde lite revolution, vi på it-avdelningen och satte oss alla vid samma bord. men vi fick några andra med oss. Jordärtskockssoppa med hummer och torsktartar. Fantastisk soppa, det ända dåliga med den var att den tog slut. Soppatorsk. Varmrätten var oxfilé. Mör och fin. Efterrätten var handgjorda tryfflar från Tylöhus med hallon och jordgubbar. Detta må vara det enda undantaget jag gjort under julen då jag ätit godis. men det var ju handgjort, inga konstiga tillsatser så det var ju inte en Marabou om man säger så. Jag drog rätt så tidigt, tog sista bussen hem.

Likt alla andra julaftnar så var vi hos mina släktingar i Bergsgård. Som traditionen alltid följer så ska det spelas Trivial Persuit, det gjordes det. (mitt lag vann inte) TP är ju egentligen ett väldigt svårt spel, men ibland så kommer det väldigt lätta frågor, eller väldigt konstiga. Igår fick jag bland annat lära mig att det sker ungefär 100 miljoner samlag varje dag och en tankmuff är ett svart veckat plaströr som sitter på bensinpumpen som hindrar utsläppet av bensinångor. Det kom till och med en fråga som jag borde kunnat. En fråga om tåg. Lite besviken på mig själv nu. Denna julen, likt förra blev alkoholfri.... jag körde. Jag fick
offra mig, men jag klagar inte. Det är roligt att köra bil. Jag sparar mig till nyår... Det kommer spåra.... När vi kom hem från TP-spelandet så var det dags att öppna julklappar och klockan närmade sig just då 23. Vi var nästan som amerikanerna, men bara nästan. Jag fick ett par riktigt sköna träninghandskar, passade fan perfekt. Typ bästa julklappen evah. (Sorry Ludde) Jag får blåmärken i huden när jag lyfter skrot, men nu e det slut på det.  Men jag tror att jag lyckades ge bort den bästa julklappen, skulle kunnat behålla den för mig själv. My precious.

Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar