fredag 27 december 2013

Mellandagarna

27:e december. Tiden bara flyger iväg. känns som om det var julafton igår. Det blev till att jobba lite idag, ska försöka hinna med och träna också. Trots det faktum att det faktiskt är fredag idag. Jag fick två mycket trevliga överraskningar när jag vaknade i morse. Det första var ett sms från min chef, som sa att jag kunde ta sovmorgon. :) Det andra var et mejl från Cards Against Humanity ni vet det här spelet som jag nämnt tidigare. De säger att det kan komma innan nyår. Det hade vart awesome! Det var ju trotts allt 25 dagar sedan jag beställde det. Hur är det ens möjligt att det kan ta så lång tid för ett paket att fraktas den sträckan. Det borde ta max tio dagar. Säg att det tar två dagar för spelet att paketeras och skickas till posten i vilken stad det nu befinner sig i. Så tar det kanske ytterligare tre dagar att frakta det till en stor flygplats. Två dagar
senare befinner det sig i London. Två dagar senare hoppar det på flyget till Stockholm. Två dagar senare är det i Halmstad. Tio dagar tog det. Vad gör paketet de resterande 15 dagarna. Det sitter antagligen vid en pool och dricker Pina Colada. Det skulle jag vilja göra hur som helst. Jag fick ju en lott till Halmias Reselotteri av min pappa. (jag önskade mig fred på jorden, en solsemester och en bil) Första pris på julafton var två veckor i Mexiko för två personer. Jag vann inte. Men det är ju en dragning till, så jag håller huvudet högt och hoppas på det bästa. Den är på nyårsafton, och då är förstapriset två veckor i Dominikanska Republiken för två personer.

Nu ska vi resa bakåt i tiden, närmare bestämt till den 25 december. Annandagen. dagen D. Dagen då alla går ut på krogen. Jag skulle ha gått ut på krogen, men vi sket i det. Vi sparar oss till nyår. Istället så hade vi en spelkväll hemma hos mig. Väldigt sällskapligt.... LOL Vi spelade nog en fem sex spel. Det var mycket trevligt (sällskapligt). På bilden ser ni mina ben, Henkes ben. Större delen av Ludvig, Tova och Gurras ben. Igår var jag till och med på mellandagsrean med samma gäng som va hemma hos mig. Vi hänger rätt så mycket tillsammans. Hittade två par jeans på JC för 350 respektive 400 spänn. Fett prisvärt. Dessutom hittade jag en stickad tröja för 200 spänn på Carlings. 70% rea.

Nu var det ju som bekant fredag, jag vet inte vad jag ska hitta på denna helgen. Kanske en sista kompletterande tur till systemet, lite träning också ett fyrverkeriinköp med. Sen finns det ju en massa tid emellan att fylla ut med trevliga aktiviteter. Jag satt nyss och funderade på vad man ska ha som nyårslöfte nästa år. Nu kan man ju inte köra med klassikern att man ska börja träna. Det gör jag ju redan. Nu sitter jag och kollar efter bil, det kommer nog bli en i början av nästa år. En svensk bil.

Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar