söndag 8 december 2013

Fredag, lördag, söndag



Fredag


Jag slutade liiite tidigare från jobbet, för det var lan hos Ludde. Eftersom man jobbar på en IT-avdelning så var det jag som fick i uppdrag att bygga nätverk. Jag hade lånat lite utrustning från jobbet så att alla skulle kunna få trådat nätverk på lanet. Dessvärre upptäckte vi att routern inte ville det och det fick bli några på trådlöst med. Hipp som happ ramlade folk in och till slut var vi nio stycken gejmers i ett kallt uterum. Timmarna flög iväg, CS 1.6, CS GO, BF4, Empire: Total war, och Kerble Space program spelades bland annat. Panpizzorna värmdes i mikron och julmusten stod på kylning. Snart var det.....

Lördag


Musiken var lika dålig som grafiken på CS 1.6 så då tänkte DJ Jakobsson ordna upp detta och quade ett antal låtar som skulle göra det hela mycket roligare. där bland de två ovanstående låtarna. Men även Bögarnas fel, Du gamla du fria (med Ultima Thule), Husvagn och The Saga Begins (Weird Al Yankovic) Kvaliteten på skämten till lika temperaturen sjönk i uterummet när klockan närmade sig halv fem, och det blev dags att sova. Ett par timmar senare vaknade man och klockan var 9. Jag gick upp, satte mig framför datorn och allt började om igen. Spelen avlöste varandra, vi startade en lokal minecraftserver och provade på lite survival, nostalgi. Folk blev hungriga, så vi hoppade in i bilarna och körde i snön (ja justee, det började snöa också. Väglaget var ju inte det bästa.) till Max för att få i oss ett par hamburgare. Tillbaka i Residens á la  Ludde fortsatte spelandet i ett antal timmar till. Ludde skulle bara göra ett ärende så med alla i familjen Knutsmark ute ur huset bestämde vi oss för att busa lite. Hemma hos familjen Knutsmark så ligger det i översta lådan plastfolie, aluminiumfolie och plastpåsar. Sen kommer besticken i låda två och tre. Detta är något som alla vi som varit hemma hos Ludde stör oss på, så vi gjorde en liten rockad.  Klockan slog 16 och vi beslutade oss för att sluta spela och packa ihop våra datorer. Ludde tyckte att det skulle vara en eminent idé att komma tillbaka 2 timmar senare för att kolla på film och dricka sprit och så blev det. Så jag tog med mig min Raspberry Pi, sovsäcken och hårddisken med film till Ludvig, igen. Vi kollade på Planes, The Starving Games, BASEketball, Komisarie Späck och In Time. Sen var det dags att gå och lägga sig, igen, hos familjen Knutsmark, igen.

Söndag

Vid frukostbordet fick man hjälpa den yngsta med läxan och eftersom man är kristen i ett kristet hus och eftersom det var första advent kollade vi på en inspelning  från Kalmar Domkyrkas Adventsgudstjänst. Det e ju självklart inte live. Som vi ratade riktigt mycket. Sedan fick man lasta ved och hänga upp utebelysning. Allt är möjligt hos familjen Knutsmark. Det kom ännu mer snö vilket gjorde det näst intill omöjligt att köra till gymmet från Ludde ute på landet. Vi tränade och det var det. Min helg. Jag har spenderat mer tid hemma hos Ludde, än hos mig själv. Men inatt blir det ingen sovsäck, inatt har jag en dubbelsäng som väntar på mig. (Och en bok jag lånat från Ludde)

Peace out










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar