söndag 24 november 2013

Musikern jag

Jahopp, då var denna helgen till ända. Men den har vart riktigt bra, inte som alla andra helger helt enkelt. Inte att min helger inte är bra, tvärtom. De är fantastiska, men denna var något extra. Det börjades i fredags när bandet jag spelar i bjöds in till Helsjöns folkhögskola för att spela liiiide, att åka på turné är inte var dag man får göra.

Lördag var det träning, biceps, axlar och mage. Älskar numer att träna, det e jätteskönt att lyfta skrot. Där skenade jag iväg lite, sorry, vi fortsätter. Filmkväll med polarna var nästa sak på schemat. Eller kväll och kväll, vi började redan på eftermiddagen vid fyratiden. Med ett kylskåp välfyllt med alkohol och julmust så började vi förkovra oss i min filmsamling. Första film var förutom Simpsonsavnittet i väntan på kåååmpisar, Public Enemies. Sen blev det Kommissarie Späck samtidigt som det blev pizza från Halmstads bästa pizzeria, Cavalini. Mästerverket Saving Private Ryan stod näst på tur. Sen hade klockan blivit mycket.

Söndag morgon hade mamma stekt bacon och gjort äggröra te mig. snällt :) Sen kom Samme och Ludde, vi hämtade Gurra och förberedde oss mentalt för turnédag nummer två. Dagens spelning var likaså på Helsjöns folkhögskola. Har spelat lite Bf4, städat och fått abstinensbesvär över alla julklappar som måste inhandlas. Men jag blickar framåt mot nästa vecka! Rep måndag, tisdag och onsdag. Samt spelning på onsdag 18:30 i Söndrums Kyrkan, ser extremt mycket fram emot det. Sen ser jag ju såklart fram emot träningen på måndag och torsdag :)

Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar