fredag 9 oktober 2015

Fredag kväll, Lördag natt

Jaha, nu sitter jag här igen. Framför datorn en fredakväll. Lite dragen. Inte full, gränsen är inte nådd. Bara lite dragen. Det har hänt en del i veckan. Jag fick mina vapenlicenser. Så jag fick köra de 136 kilometrarna upp till Torsbo Handels och köpa hem mitt vapen. Sen fick jag köra de 136 kilometrarna hem igen och lämna in mitt vapen på Halmstad Vapenservice, För gängning av pipan så att jag kan montera en ljuddämpare. Sen har jag naturligtvis hämtat mitt vapen från Tore och betalt honom för hans riktiga kvalitetsarbete. Sen har jag skjutit in bössan och blivit riktigt förvånad över ljudskillnaden mellan ljuddämpare och utan. Mannen som hjälpte mig skjuta in geväret sa, att min gruppering var riktigt bra. det var inte flera hål, utan i samma. idag, fredag har jag påbörjat min långledighet. Hela fem dagar ledigt. Jag har varit på lägenhetsvisning på Badhusgatan 12. En 1:a med kök. 39 kvm. Jag har hjälpt till i församlingsgården och sorterat kläder till insamlingen till flyktingboendet i Frösakull. Jag har dessutom vart och lagat mat hemma hos Henke. Dricka både god och äcklig öl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar